باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، توسعه محور شرق، فعال کردن بنادر کوچک، افزایش سطح رقابتپذیری بنادر بزرگ، رونق ترانشیپ بین بنادر داخلی، ورود مستقیم کالا به بنادر، و توسعه گردشگری دریایی را از مهمترین برنامههای سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری برشمرد. معاون وزیر راه و شهرسازی، در بیست و ششمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برجام تاثیر مستقیمی بر حمل و نقل دریایی داشت، بهطوری که روند تجاری کشور از واردات به جریان واردات و صادرات تبدیل و تراز صادرات کشورمان نیز مثبت شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل وبه نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد سعیدنژاد افزود: در سال گذشته سیاستهای اقتصاد مقاومتی مطرح شد که به معنی مقاومسازی اقتصاد در برابر حوادث بیرونی است، در سال جاری نیز بحث اقتصاد مقاومتی با رویکرد تولید و اشتغال مطرح است.
سعیدنژاد، با بیان اینکه شعار امسال بر اساس واقعیتهای روز جامعه مطرح شده است، گفت: سالانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به افراد جویای کار در کشور اضافه میشود، در حالی که سال گذشته در اقتصاد ایران ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شد. وی با بیان اینکه نبود شغل از چالشهای جدی در اقتصاد کشور است، گفت: ایجاد اشتغال پایدار در حوزه دریایی یکی از برنامههای ما در سال جاری است، که در این ارتباط برای رونق معیشت ساحل نشینان اجرای برنامههای توسعه دریامحور در دستور کار قرار دارد. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به برنامههای این سازمان در سال جاری، گفت: توسعه محور شرق، فعال کردن بنادر کوچک، افزایش سطح رقابتپذیری بنادر بزرگ، بخشی از برنامههای ما در سال جاری است.
وی با اشاره به اعمال تخفیف ۵۰ درصدی هزینههای بندری و حقوق و عوارض گمرکی برای رونق ترانشیب کالا بین بنادر داخلی، گفت: رونق ترانشیپ بین بنادر داخلی، ورود مستقیم کالا به بنادر و توسعه گردشگری دریایی از دیگر برنامههای سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری است. سعیدنژاد ادامه داد: در راستای رونق سفرهای دریایی و توسعه گردشگری دریایی، باید خرید کشتیهای کروز ، ایجاد و معرفی جاذبههای گردشگری بویژه در جزایر هنگام، لارک، هرمز و ... مورد توجه قرار گیرد. معاون وزیر راه و شهرسازی، تصریح کرد: اگرچه سازمان بنادر و دریانوردی طراح و تسهیل کننده این اقدامات است اما اجرای آنها بدون حضور و سرمایهگذاری بخش خصوصی امکانپذیر نیست.
وی یکی از مشکلات پیشروی صنعت حمل و نقل دریایی، را بیمه ملوانان شناورهای سنتی دانست، گفت:در حال حاضر ملوانان و نیروی انسانی که در شناورهای متفرقه کار میکنند، تحت پوشش بیمه نیستند. سعیدنژاد، تصریح کرد: در گذشته این مشکل در حمل و نقل جادهای هم وجود داشت که، در آن زمان با استفاده از بارنامه صادر شده حق بیمه کسر و به حساب تامین اجتماعی واریز و به این ترتیب مشکل بیمه در این بخش حل شد. وی با بیان اینکه باید زمینه تحت پوشش قرار گرفت ملوانان فراهم شود، افزود: میتوانیم از این روش در صنعت حمل و نقل دریایی نیز استفاده کنیم تا همه ملوانان تحت پوشش بیمه قرار گیرند.
کد خبر : 3530
ارتباط با سردبیر : info@opc.ir